Vi på Arnes Blommor i Helsingborg AB har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta oss gärna.
Priser
Alla priser är i SEK exkl moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet.
Beställning
Alla beställningar sker via denna butik på Internet. Vissa produkter har ett minsta beställningsantal. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Butiken behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).
Betalning
Faktura: Betalning mot faktura med 10 dagars betalningsvillkor.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta.
Fraktavgift
Kontakta oss för att få besked om aktuell frakt till din butik.
Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans.
Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på 042-22 70 47 för vidare instruktioner.
Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 2 dagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står Arnes Blommor i Helsingborg AB för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad
Force Majeure
Arnes Blommor i Helsingborg AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.